INFORMATICA 3R


Continuem amb la progrmació en processing.

En aquesta pràctica ja generarem el nostre primer programa. Serà senzill però 
suposarà el tret de sortida per començar pràctica després pràctica , 
a generar programes cada vegada més complexos i atractius.

El primer és conèixer l'estructura dels programes en Processing. 

En la seva gairebé totalitat es componen de dues funcions o blocs els noms
 són sempre així :

 

void setup() y void draw()

estructura de un programa en processing

D'altra banda, és obligat comentar que en tot llenguatge de programació
 és molt recomanable comentar el codi . Això és degut al fet que en moltes
 ocasions no és molt intuïtiu, se li pot oblidar certs detalls al propi 
programador al cap del temps , o bé per facilitar la lectura del codi a altres 
programadors ( cosa molt normal ja que els grans programes solen ser fruit del 
treball en equip de nombroses persones al llarg del temps, amb les habituals 
millores i actualitzacions ) .

Per fer comentaris d'una línia s'ha d'iniciar el comentari amb //

 

Exemple:

//variable media: media de notes d’ alumne

Per fer comentaris de més d'una línia , s'ha de començar el comentari amb / * , i 
finalitzar amb * /

Exemple :

/ * Aquesta línia de codi genera un nombre aleatori entre 1000 i 100.000 * /

 

Processing és un llenguatge de programació molt visual ( de fet és molt utilitzat
 per professionals del disseny i les arts plàstiques precisament per això) pel que 
hem de tenir ben clar com utilitza les coordenades en el pla a l'hora de dibuixar.
 Vegem-ho en la següent imatge 

sistema de coordenadas en processing

Després com podem veure, tot programa en Processing on utilitzem l'entorn gràfic,
 passa per definir una finestra o llenç on va a transcórrer l'acció del programa.
 Per a això ja hem vist que hem d'utilitzar la funció

:

size(ancho,alto);

Crearem el nostre primer programa per crear una finestra o llenç de
 500 píxels d'amplada i 300 d'alt :

primer programa processing

primer programa processing

Processing crida per defecte als programes generats " sketch " .
 Per això el nom que li assigna és sketch_XXXXXXX ( on les XXXXX són un nombre ) .
 Nosaltres podem assignar un altre nom més intuïtiu com " Miprimerprograma " , 
punxant en :

Fitxer- > Desar com ...

... Donant-li la ubicació i nom desitjats.

Ara no tenim més que punxar en la icona de " Executar " i veure el resultat del
 programa :

 

primer programa de processing ejecutado

... I observem com ens ha generat la finestra o llenç amb les dimensions desitjades.

TASQUES

    Dibuixar un llenç de 500 d'ample i 500 d'alt .
    Dibuixar un llenç de 100 d'ample i 400 d'alt .
    Dibuixar un llenç de 400 d'ample i 200 d'alt .

 

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s