Informatica 2n


CREANT PLANTILLES
De vegades resulta més còmode tenir una sèrie de documents “tipus” amb unes característiques especials de format, imatges, estils, logotips …. que ens serveixin de punt partida per a la redacció de determinats documents: es tracta de les plantilles. Vegem què són i com es creen.
De moment l’única cosa que havia fet era aplicar estils als paràgrafs, però hi ha una altra sèrie de atributs que han de ser comuns a tots els documents que tinguin receptes, com per exemple, el mida i orientació del paper, els marges, elements ornamentals … i deixar-ho tot predefinit perquè quan més endavant hagi d’afegir alguna recepta nova en un nou document aquest ja estigui llest només a falta d’incloure el text amb la recepta.
Així que la millor opció seria crear un document especial que contingui aquells elements
comuns a tots i usar com a plantilla per generar els altres.
Per crear una plantilla es procedeix com qualsevol document de text: obri un document nou i defineixi tots aquells elements comuns que vulgui que apareguin en els documents que creu a partir de la plantilla.
Què vol que tinguin en comú tots els documents on es desaran receptes? Doncs …
a part de carregar-hi els mateixos estils, que ja té creats, que el marge sigui el mateix, el
mida de la pàgina … i elements anteriorment esmentats.
També pot afegir informació addicional a la plantilla amb el menú Fitxers /Propietats, i introduint la informació en els diferents quadres de diàlegs que hi ha disponibles, especialment en el de la pestanya Descripció. Aquesta informació apareixerà al
seleccionar la plantilla, el que li pot servir de referència.
Així que es posa fil a l’agulla i crea aquest document. Càrrega els estils d’usuari d’un dels
documents anteriors, posa uns marges i una vora a la pàgina … i quan el tingui llest i
preparat per començar a escriure la recepta, en comptes de posar-se a redactar  implement guarda el document.
És aquí, a l’hora de guardar, on cal especificar un lloc i una manera d’emmagatzematge
diferent. Així que obre el menú Fitxer, feu clic sobre Plantilles i després en l’opció Guardar.

Al quadre de diàleg que s’obre escriu un nom per a la seva plantilla en el quadre de text Nova plantilla. Aquesta plantilla nova pot guardar-la en una àrea determinada a fi de tenir les seves plantilles organitzades.
Writer porta per defecte tres àrees on guarda les plantilles: Els meus plantilles, Fons de
presentació i Presentacions.
Si creem plantilles pròpies es guarden generalment en C: \ Documents and
Settings \ xxxxxx \ Dades de programa \ OpenOffice.org2 \ user \ template (xxxxxx canvia segons el nom del seu equip)
Per crear una plantilla pròpia fem clic al botó Administrar Procedim primer a crear una àrea nova on guardar les nostres plantilles personals. per això fem clic sobre qualsevol altra àrea de plantilles i prémer el botó Ordres o, si s’escau desplegar el menú contextual de qualsevol àrea de plantilla, i triar l’opció Nou. Només prémer en Nou li apareixerà una altra carpeta o àrea nova que ha canviar el nom. totes les àrees que creu podran esborrar des del seu propi menú de context o des del botó Ordres, prèvia selecció de l’àrea o carpeta.
Un cop creada la nostra àrea tornem al quadre de diàleg per guardar la plantilla prement en el botó Tancar. Ara sí apareixerà l’àrea que acabem de crear en el llistat. Només hem de
seleccionar amb un clic i premem a Acceptar. La nostra plantilla ja està guardada i llista per
usar.
Les plantilles es guarden amb l’extensió OTT i, a diferència dels documents de text
normals (extensió odt), emmagatzemen personalitzacions del teclat, de les barres de
eines i dels menús.Una altra forma més senzilla per guardar les nostres plantilles, en una carpeta diferent a la que es guarda per defecte, és a través de l’opció Guardar com del menú Arxiu. Al quadre de diàleg que s’obre, d’indicar en l’opció Tipus d’arxiu la que indica Plantilla de text en format OpenDocument (OTT).

COLUMNAS

Per distribuir un text en columnes ha d’accedir a l’opció Columna al menú Format.
S’obrirà llavors un quadre de diàleg pràcticament igual al que apareix a la pestanya Columna,dins el menú Format / Pàgina.

A la part superior ha d’indicar quantes columnes vol. Només ha de fer clic sobre els dibuixos o escriure manualment en el camp Columnes. Just sota d’indicar si vol espai de
separació entre les columnes i si l’ample de les mateixes és automàtic, la qual cosa significa que serà el mateix per a totes les columnes.
En indicar que l’ample de les columnes és automàtic Writer no li permetrà escriure manualment aquesta mesura en els camps Ample.
En el cas d’indicar més de tres columnes, en el quadre de diàleg Columnes s’activaran les
fletxes que apareixen just a l’àrea on s’indica Ample i espai, de manera que pugui
desplaçar cap a l’esquerra i la dreta per especificar l’amplada de cada columna.

També ofereix la possibilitat d’incloure una línia entre les columnes. Per a això només ha de
triar el tipus de línia, l’alçada i la posició.
En el cas que les columnes només les apliqui a una part del text determinada, com és en aquest cas, ha de seleccionar prèviament i després obrir aquest quadre de diàleg. Un cop dins, a més d’indicar tot això, ha d’especificar clarament que només s’aplicarà a aquest text, és dir, a la selecció. Veureu llavors que a la llista desplegable de la dreta anomenada Aplicar a té un element més anomenat Selecció, el qual no apareix si no hi ha text seleccionat.
Els elements d’aquesta llista desplegable Aplicar a dependran de l’estil de la pàgina
(per defecte), del text seleccionat i de les seccions que tingui el document.
En aquest cas, veurà que apareix una casella a sota del nombre de columnes que pot activar o no. En cas que la activi Writer distribuirà el text uniformement entre el nombre de columnes que ha indicat. Si no actives aquesta opció inclourà tot el text en una sola columna

Per incloure el salt de columna situeu el cursor just al principi de la línia o del paràgraf que serà el principi de la columna. Després accedeixi a l’opció Salt manual, al menú Inserir, i
activi Salt de columna. En prémer Acceptar veurà com el lloc del text on s’ha inserit el
salt queda justament al principi de la columna.

Pràctyica Demana la copia a la profe que et donara la fotocopia per q que la reproduixques al teu processador.Quan acabes has d’enviar per correcu electronic una copia o be deixar-la a la carpeta de dropbox que tenes al teu nom amb el nom”columneswriter”

 

 

 

 

 

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Informatica 2n

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s