3er tecnologia.Perspectiva


Per a que pugues repasar visita aquest aplet: http://www.educacionplastica.net/zirkel/caballera2.html

http://raultecnologia.wordpress.com/vistas-y-perspectivas/

http://www.educacionplastica.net/zirkel/pieza_iso_01.html

http://issuu.com/feorma/docs/vistas_iso1?mode=embed&documentId=080314233432-dbd75ef5c20a4fec81c95155bdd821c9&layout=grey

 

Perspectiva cavallera

La perspectiva cavallera és un sistema de projecció paral · lela obliqua, en ella les dimensions del pla projectant frontal, com les dels elements paral · lels a ell, es queden sense sofrir deformacions.

En perspectiva cavallera, dues dimensions del volum a representar es projectensense sofrir modificació  i la tercera amb un coeficient de reducció. Les dues dimensions sense distorsió angular amb les seves longituds a escala són l’amplària i altura (x, i) mentre que la dimensió que reflecteix la profunditat (z) es redueix en una proporció 1:2.

Els eixos X i Y formen un angle de 90 º, i l’eix Z sol tenir 45 º (o 135 º) respecte ambdós.

Es pot dibuixar fàcilment un volum a partir d’una vista lateral o alçat, traçant a partir de cada vèrtex línies paral · leles a Z, per reflectir la profunditat del volum.

Aquest tipus de projecció és freqüentment utilitzada per la seva facilitat d’execució, encara que el resultat final no dóna una imatge tan real com la que s’obtindria amb una projecció cònica.

 

Perspectiva isomètrica

Una projecció isomètrica és un mètode gràfic de representació, més específicament una axonomètrica cilíndrica ortogonal. Constitueix una representació visual d’un objecte tridimensional en dues dimensions, en què els tres eixos ortogonals principals, en projectar-, formen angle de 120 º, i les dimensions paral · leles a aquests eixos es mesuren en una mateixa escala.

La isometria és una de les formes de projecció utilitzades en dibuix tècnic que té l’avantatge de permetre la representació a escala, i el desavantatge de no reflectir la disminució aparent de grandària-proporcional a la distància-que percep l’ull humà.

Perspectiva cónica amb un punt de fuga

Utilitzarem un sol punt de fuga al qual es dirigeixen totes les línies que es dirigeixen cap al fons. Les línies verticals i horitzontals seran paral · leles i suposem que el pla del dibuix és paral · lel al pla frontal de l’objecte.

Realització de diversos prismes (2 o 3) el perspectiva frontal:
Es col · loca un punt de fuga (f) sobre una suposada línia d’horitzó (aquesta línia no cal dibuixar si queda allunyada de la resta del dibuix).
A l’altura dels primeres que anem a dibuixar es traça una línia paral · lela a la vora del paper (o del marc) que ens servirà de referència ia la qual podem anar a comprovar amb l’esquadra freqüentment la seva correcta posició.
Es realitzen diversos rectangles que seran les cares frontals d’aquests prismes.
Dels vèrtexs d’aquests prismes es tracen línies de profunditat cap al punt de fuga
Tallem les cares del fons dels prisma que realitzem de manera que les seves arestes quedin paral · leles amb els de la cara frontal.
Es repassen a tinta amb un retolador de punta fina de manera que les arestes vistes quedin en traç continu i les ocultes en traç discontinu (o gruixut per les vistes i fi per les ocultes)

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s